Dodatki do Margonem
Znów powracamy do Margonem. W gwoli przypomnienia, jest to dwuwymiarową gra MMORPG. Akcja rozgrywa się w dość oklepanym uniwersum fantasy. O wiele ważniejsza od fabuła jest jednak tona zawartości i rozbudowany świat wypchany aktywnościami. Na nie przekłada się PvE (Player vs. Environment – gracz kontra środowisko), jak i PvP (Player vs. Player – gracz kontra gracz).
Nawet jeśli już ktoś rozprawił z dosłownie całą zawartością Margonem (co jest nie lada wyczynem), to nie oznacza to definitywnego końca Waszej przygody. Moderzy w pełni za darmo szykują dla graczy przeróżne dodatki, znacznie wydłużające żywotność gry. Z tego artykułu dowiecie o najbardziej interesujących, najprzydatniejszych i po prostu najfajniejszych dodatkach do Margonem.
Teoretycznie do aktywowania owych dodatków będziecie potrzebować wyłącznie samego Margonem, ale jest trochę bardziej skomplikowane. Zanim przejdę do niezbędnych komponentów, to zaznaczę, że Margonem jest przeglądarkowe, dzięki czemu nie ma praktycznie żadnych wymagań. Do użycia dodatków będzie nam więc potrzebny dodatek, ale do przeglądarki. Nazywa się on TemperMoonley i służy do wprowadzania własnych zmian na stronach internetowych, a w tym przypadku także do gier. Jeszcze jedna kwestia - skąd pobierać dodatki? Najlepiej robić to z oficjalnej strony Margonem. Żaden dodatek nie spodoba się wszystkim, ale mamy pewność, że nie zostaniemy oszukani.
Zabierzmy się więc za dodatki same w sobie. Najlepsz na początku będzie specjalna paczka dodatków, która zawiera funkcje sprawiające, że gra w Margonem jest znacznie przyjemniejsze. Tak się przedstawia część zmian według autora:
---- [SI] Szybsze przechodzenie (by Adi Wilk) - Szybsze przechodzenie między lokacjami (niekompatybilny z dodatkiem "InstantLoad" by Priweejt)
---- [SI] InstantLoad (by Priweejt) - Szybsze przechodzenie między lokacjami (niekompatybilny z dodatkiem "Szybsze przechodzenie" by Adi Wilk)
---- [SI] Fullscreen (by Priweejt) - Rozszerza okno gry | http://prntscr.com/mdeisl
---- [SI] Fluid SI (by Me) - Zastosowanie róznych sztuczek aby gra na SI była płynniejsza
---- [SI/NI] Fast UI Switcher (by Me) - Dodaje skrót w zasobniku do szybkiej zmiany interfejsu gry
Znajdą się jeszcze opcje czysto kosmetyczne, ale te pozwoliłem sobie pominąć.
Warto pamiętać o tym, że nie wszystkie rozszerzenia wymagają TamperMonkey. Następny dodatek akurat go wymaga i pozwala na zmianę grafiki NPC. Wygląda tak:
(npcs => { let css = ''; npcs.forEach(npc => { css += ` .npc[tip^="<b>${npc.name}</b>"] { background-image:url(${npc.img}) !important; } `; }); const style = document.createElement('style'); style.appendChild(document.createTextNode(css)); document.head.appendChild(style); })([ {name: "Sprzedawca Roan", img: "http://perkun. margonem.pl/obrazki/npc/kob/laura.gif"}, {name: "Kolejny Npc", img: "grafika"}, ]);
Dodatek ten aplikujemy do TamperMonkey, a reszta dzieje się już automatycznie. Tutaj na mamy znacznie przydatniejszą funkcję, która umożliwia zobaczenie wroga klanu na mapie. "Instalacja" przebiega identycznie, jak poprzednio:
(() => {
const _newOther = window.newOther;
window.newOther = (others) => {
_newOther(others);
if (others !== undefined && window.map.pvp === 2) {
Object.values(others).forEach(({ nick, relation, clan, lvl, prof, x, y }) => {
if (nick !== undefined && ['en', 'cl-en'].includes(relation)) {
window.message(`<span style='color: red'>Wróg: ${nick}</span>`);
if(window.hero.clan !== undefined){
const c = `/k Wróg ${nick} ${lvl}${prof} ${clan !== undefined ? `z klanu ${clan.name}` : ''} na mapie ${window.map.name}(${x}, ${y}).`;
window._g('chat', { c });
}
}
})
}
}
})()
Oprócz dość tradycyjnych dodatków, to znajdą się i takie zupełnie zmieniające oblicze Margonem:
newNpc({
1000200: {
nick: "Wojownik z DR",
icon: "hum/ice_golem01.gif",
qm: 0,
x: (hero.x + 1),
y: (hero.y + 1),
lvl: 200,
type: 0,
wt: 80
}
});
Ten niepozorny dodatek pozwala na stworzenie zupełnie nowego NPC! Oczywiście, jest to tylko wstęp do stworzenia porządnego NPC. Mamy nadzieję, że ten pobieżny przegląd zachęci Was do zagłębienia się w Margonem.